کالای ورزشی

فروش انواع اسکوتر و اسکیت برقی

کالای ورزشی

فروش انواع اسکوتر و اسکیت برقی

نکات ایمنی در استفاده از اسکوتر برقی

اسکوتر برقی یکی از وسایل مهیج و مفرح برای استفاده خانواده هاست بگونه ای که با فرا رسیدن فصل تابستان بازار آن داغ می شود . اسکوتر برقی همانطور که میتواند وسیله ای بسیار مفرح و لذت بخش باشد خطر هایی نیز به دنبال دارد که با رعایت نکاتی بسیار ساده و رعایت ایمنی لازم میتوانید تمامی خطر های احتمالی را از خود دور ساخته و نهایت لذت را ببرید .

امید است با مطالعه مقاله نکات ایمنی استفاده از اسکوتر برقی به نکات مهمی برای استفاده هرچه بهتر از این وسیله پی برده و از آن لذت ببرید ...

 

 

نکات ایمنی در اسکوتر برقی


همان طور که اسکوتر برقی بسیار برای تفریح و سرگرمی پیشنهاد می شود میتواند کمی خطرناک نیز باشد . این خطر ها میتواند به دلیل عدم رعایت امنیت ، عدم رعایت نکات مهم در حین استفاده و یا بهره بردن از دستگاه در مکان های خطرناک باشد .

با رعایت نکات ایمنی استفاده از اسکوتر برقی میتوانید سلامت بدنی خود را حفظ کنید . اسکوتر برقی وسیله ای است که معمولا از دو چرخ و دو موتور تشکیل شده و مدل هایی نیز وجود دارد که دارای دسته ای برای استفاده هرچه بهتر هستند .

شاید در بدو استفاده کمی کنترل دستگاه برای کاربر تازه کار سخت و دشوار باشد اما باید توجه کنید که در نیم ساعت اول حتما شخصی به صورت کمکی باید در کنار شما باشد و دستان شما را بگیرد . به دلیل وجود استرس بالا عضلات پشت ساق پای شما منقبض شده و سفت میشود لذا همین امر میتواند موجب زمین خوردن شما شود .

پیشنهاد میشود در ساعات اولیه آموزش هر دو سه دقیقه یکبار از روی دستگاه پایین آمده و عضلات پاهایتان را رفرش کنید . پاها را تک به تک رها کرده و تکان دهید . سعی کنید چند نفس عمیق نیز بکشید .

برای سهولت در یادگیری ، پیشنهاد کارشناسان ما بر این است که در ابتدا فقط پایی را که به آن تسلط بیشتری دارید را بر روی یک کفه ی اسکوتر گذاشته و سعی کنید با جایروسکوپ های موجود در کفه ی دستگاه ارتباط برقرار کرده و قلق اکتیو سازی آن را کشف کنید چرا که به محض قرار گیری پایتان بر روی کفه ، سنسور فعال شده و با فشردن انگشتان پا به جلو دستگاه به جلو و با فشردن پاشنه پا دستگاه به عقب متمایل می شود . یادگیری سوار شدن بر اسکوتر برقی یکی از ارکان اصلی و مهم نکات ایمنی استفاده از اسکوتر برقی می باشد .


نحوه صحیح سوار شدن اسکوتر برقی


برای سوار شدن بر روی اسکوتر برقی بسیار دقت کنید که دستگاه در جلوی پای شما قرار گرفته باشد و همیشه اول پایی را که به آن تسلط بیشتری دارید را بر روی کفه قرار دهید . اگر اسکوتر برقی در پشت شما باشد و یا بخواهید با پایی که با آن زیاد راحت نیستید سوار بر دستگاه شوید یقینا زمین خواهید خود .

برای سوار شدن بر روی دستگاه به هیچ وجه از میز ، دیوار و یا صندلی کمک نگیرید چرا که بدون شک این عمل موجب زمین خوردن شما می شود . برای تمرین و یادگیری باید در محوطه ای قرار بگیرید که هیچ میز و صندلی و لبه های تیزی وجود نداشته باشد . فقط کافیست یک شخص به صورت کمک در کنار شما باشد و دستان شما را در ابتدا از جلو و سپس به صورت تک دست بگیرد .

اگر احساس میکنید که پاهایتان را به صورت کج بر روی دستگاه گذاشته اید و یا پاهایتان به کناره های اسکوتر نچسبیده و یا احساس معذب بودن دارید بالافاصاله پیدا شده و مجددا سوار شوید .

اگر پاها به صورت کج بر روی جایروسکوپ ها قرار گیرد و سنسور ها بد فعال شوند دستگاه در زیر پای شما میلرزد و عمر مفید سنسور ها کاهش می یابد .

در هنگام پیاده شدن از دستگاه حتما دقت کنید که پایی را که بر آن تسلط دارید برداشته و پشت اسکوتر گذاشته و سپس پای دیگرتان را بردارید . اگر پای خود را بر روی زمین جلوی اسکوتر بگذارید بی شک در حین برداشتن پای دوم دستگاه به جلو هدایت شده و شما را زمین خواهد زد .

نکته ای بسیار حائز اهمیت در مقوله ی نکات ایمنی استفاده از اسکوتر برقی مربوط به اتمام شارژ باتری اسکوتر است .

بر روی بدنه دستگاه چراغی تعبیه شده است که میزان شارژ باتری را نشان میدهد مثلا زمانی که اسکوتر فول شارژ است آن چراغ سبز است .
به مرور و با استفاده آن چراغ نارنجی و سپس قرمز شده و دستگاه به شما هشدار میدهد .

خواهشمندیم تا آخرین میزان شارژ باتری را استفاده نکنید چرا که به محض اتمام شارژ باتری دستگاه خاموش و قفل شده و شما را زمین خواهد زد . همچنین این عمل عمر مفید باتری دستگاه شما را کاهش میدهد و سلول های باتری به مرور خشک میشود .


مکان های مناسب برای استفاده از اسکوتر برقی


شما کاربران گرامی میتوانید در هر مکان و زمانی از اسکوتر برقی خود استفاده کنید . مکان هایی که استفاده کردن از آن هیچ آسیبی به دستگاه شما وارد نمیکند از قرار ذیل است :

  1. در کوچه و خیابان بر روی آسفالت

  2. بر روی زمین های خاکی

  3. بر روی چمن

  4. بر روی شن و ماسه ی سفت شده ی کنار دریا

  5. بر روی موزاییک ، سرامیک و پارکت

  6. بر روی فرش

  7. و …

تنها دو نکته ی دیگری که  که باید مد نظر داشته باشید این است که استفاده از اسکوتر  برقی بر روی فرش های نو و یا فرش های پرز دار پیشنهاد نمیشود چراکه پرز به داخل دستگاه نفوذ کرده و به دور موتور ها میپیچد و میتواند دستگاه را آسیب بزند .
همچنین اسکوتر برقی را به هیچ وجه بر روی موزاییک های لبه دار و یا سطوح دنده دار استفاده نکنید چرا که این عمل میتواند ویبره ای شدید در دستگاه شما ایجاد کند و موجب سوختن برد دستگاه شما شود .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.